">

Укр. літ 5 клас (6)

Тема: Урок мовленнєвого розвитку.
Художній етюд про природу (письмово)


Теорія літератури.
Етюдом у малярствi, графiцi, скульптурназивають елементи й деталi майбутнього витвору. У лiтературi ж етюдом (або студiєю, образком) називають невеликий обсягом, переважно безсюжетний твiр настроєвого характеру. До написання етюдів зверталися такiвiдомi майстри художньої лiтератури, як М.Коцюбинський, І.Франко,В.Стефаник, О.Гончар. Особливостi етюду:лаконiчна форма; опис безпосереднього враження; образнiсть мови (художнi засобиi прийоми).

-           Основні ознаки етюду визначимо разом.
1)      Який за обсягом? / Коротка форма /
2)      Що описується? /Безпосередні враження від природи /
3)      Чи відчувається думка автора? / Висловлення своїх почуттів /
4)      Чи використовуються художні засоби? / Образність мови /


Складання етюду
·         -              Сьогодні ми разом складемо пейзажний етюд.
·         -              Що таке пейзаж?
·         -              Роздивіться навкруги. Які зміни у природі відбулися з приходом весни?
·         -              Які стоять дерева?
·         -              Про що мріють дерева?
·         -              Яку думку думає старий каштан, що стоїть біля школи?
·         -              Про що шепоче трава?
·         -              Що хоче розповісти краплинка роси?
·         -              Чим пахне вітер?
·         -              Як розмальоване небо?
·         -              Чому похилився і плаче отой кущик? Що трапилось?
·         -              Чого бояться квіточки на отій клумбі?
·         -              Чи потрібна допомога рослинам?
·         -              Яка?
·         -              Коли радіє людина, а коли плаче?
·         -              Коли радіють дерева, кущі, квіти?
·         -              А коли плачуть?
·         -              Висновок: природа теж відчуває, розуміє, любить і ми повинні…
·         -              Що ми повинні?


 Запишіть твір у зошит.


1 коментар: